Opdrachtnemersoverzicht en controleren van documenten

Voor opdrachtgevers

Wanneer een opdrachtnemer begint met de registratie voor jullie groslijst of nieuwe documenten heeft geüpload ter beoordeling van de algemene geschiktheidseisen, ontvang je als opdrachtgever een notificatiebericht met als onderwerp: "Opdrachtnemerstatus gewijzigd naar controleren."

Let op: De opdrachtnemer moet mogelijk zijn registratie nog voltooien door zich aan te melden voor ten minste één specifieke groslijst. In dat geval kun je de opdrachtnemer nog niet terugvinden in het opdrachtnemersoverzicht (onder het kopje 'Opdrachtnemers' in het Groslijsten- of EMVI-gedeelte van de software).

Wanneer een bedrijf zich inschrijft voor een groslijst, ontvang je als opdrachtgever een notificatiebericht met als onderwerp: "Nieuwe opdrachtnemer voor groslijst aangemeld." De opdrachtnemer staat nu in het overzicht ‘opdrachtnemers’. Je kunt vervolgens beginnen met het controleren van de documenten van de opdrachtnemer. De daaropvolgende stappen zijn als volgt:

  1. Controleer de documenten met betrekking tot de algemene geschiktheidseisen en pas de documentenstatus aan naar 'voldoet', 'voldoet niet', of 'controleren'. Let op: Alleen de statussen ‘nieuw’ en ‘voldoet niet’ sluiten een bedrijf uit van selecties.
  2. Open de groslijst(en) waarvoor het bedrijf zich heeft aangemeld en controleer de referenties. Pas daarna de status aan naar 'voldoet', 'voldoet niet', of 'controleren'.
  3. Pas de opdrachtnemerstatus aan naar ‘actief’, zodat deze kan worden meegenomen in selecties. Dit triggert een notificatiebericht naar de opdrachtnemer.

Wanneer je als opdrachtgever de groslijststatus of de algemene documentstatus van een opdrachtnemer aanpast naar ‘voldoet niet’ en een reden voor deze aanpassing opgeeft, ontvangt de opdrachtnemer een notificatiebericht met als onderwerp: "Notificatie nieuw bericht via correspondentiefunctie."

Lees meer over de correspondentiefunctie in het volgende artikel: Communiceren met opdrachtnemers binnen de software