Hoe werkt inloggen via Single Sign-on (SSO)?
Als je nog geen account hebt voor onze software en je organisatie maakt gebruik van SSO, moet de IT-afdeling van je eigen organisatie je eerst toevoegen aan de AD-groep om bij Qfact in te kunnen loggen.
Let op: Dit is altijd de eerste stap om een account te verkrijgen als jullie organisatie gebruik maakt van SSO. Qfact kan je hier helaas niet bij helpen omdat dit binnen jullie eigen ICT-omgeving beheerd wordt.
Hierna gaat het inloggen als volgt
Als je organisatie bijvoorbeeld gebruik maakt van Microsoft 365 (Office), log je in op je organisatie-IT-omgeving of intranet zoals je gewend bent. Daarna kun je via een knop op het intranet of een unieke SSO-inloglink inloggen op onze software. Het voordeel hiervan is dat je geen gebruikersnaam of wachtwoord hoeft in te voeren. Onze SSO-configuratie zorgt ervoor dat nieuwe gebruikers automatisch worden aangemaakt bij hun eerste inlog. De toegangsrechten worden beheerd in het Qfact-platform om de ICT-kant van jouw organisatie zo eenvoudig mogelijk te houden.
Houd er rekening mee dat een nieuw account automatisch wordt aangemaakt als 'Gebruiker'. Als je de rol 'Beheerder' nodig hebt, kan een andere Beheerder in de software je rol wijzigen.
Lees hier ook wat inloggen via SSO is.